Strona internetowa to Twoja podstawowa wizytówka w wirtualnym świecie – warto więc o nią zadbać.

Za pośrednictwem strony internetowej wywierasz pierwsze wrażenie na użytkowniku, przedstawiasz swoją osobę, pozwalasz na zapoznanie się z oferowanymi usługami i zachęcasz do skorzystania z nich. Na co zwrócić uwagę aby Twoja strona internetowa nie odstraszała Twoich potencjalnych klientów?

Dobrze skonstruowana strona internetowa powinna zachowywać kilka zasad:

  • Umiar – zadbaj o to aby użytkownik odwiedzający Twoją witrynę po raz pierwszy nie został przytłoczony przez nadmiar informacji. Zbyt wiele treści nagromadzonych w jednym miejscu wprowadza wrażenie chaosu i utrudnia wyszukanie interesującej użytkownika treści. Może go to zwyczajnie zniechęcić do dalszego zaznajamiania się z oferowaną przez Ciebie treścią.
  • Łatwość obsługi – postaw się na miejscu Twojego klienta. Zastanów się co go sprowadziło, jakich informacji potrzebuje, co mogłoby go zainteresować. Postaraj się aby ścieżka dotarcia do najczęściej wyszukiwanych informacji (lub takich jakie podejrzewasz, że będą najczęściej wyszukiwane) była jak najprostsza. Najlepiej gdyby zamykała się w maksymalnie 3 krokach. Nie bez znaczenia pozostaje tu również szybkość ładowania się samej strony i poszczególnych jej elementów. Kontroluj więc jak długo trwa załadowanie Twojej witryny.
  • Mobilność– ponad 70% użytkowników otwiera strony internetowe za pośrednictwem urządzeń mobilnych – i ta tendencja nadal rośnie. Zadbaj o to aby Twoja strona internetowa była dostosowana do odczytu i obsługi przez smartphony i tablety.

Tyle odnośnie teorii, czas na trochę praktyki.

Chcielibyśmy pokazać Ci kilka stron internetowych kancelarii, które są doceniane w rankingach tworzonych przez zagranicznych specjalistów ds. marketingu. Konkurencja na rynku prawniczym on-line poza granicami Polski jest zdecydowanie większa niż na naszym rodzimym podwórku. Wskutek tego strony internetowe kancelarii dużo bardziej rywalizują między sobą, prześcigając się w proklienckich rozwiązaniach i elementach zwracających uwagę użytkowników.

Poniżej prezentujemy kilka, godnych uwagi, przykładów.

Czytelność i funkcjonalność na pierwszym miejscu.

West Coast Trial Lawyers

W przypadku tej strony internetowej warto zwrócić uwagę na czytelną i widoczną nawigację w prawym, górnym rogu. Nad nią umieszczony został nr telefonu opatrzony adnotacją o “bezpłatnych konsultacjach/ bez opłat dopóki nie wygramy”. Zwrot ten buduje dodatkowo ufność w umiejętności przedstawicieli kancelarii. 

Warto również zaznaczyć, że numer telefonu jest “aktywny” co daje dużą przewagę w przypadku korzystania ze strony na urządzeniach mobilnych. Klikając na numer możemy właściwie od razu zadzwonić.

O wysokim poziomie usług świadczą również pokazane na stronie głównej rankingi Yelp i Google oraz najbardziej wyeksponowana informacja o 1. miejscu w Los Angeles i liczbie wygranych spraw.

Główna strona w całości ma budować wrażenie profesjonalizmu i skuteczności utwierdzając odbiorcę w dokonaniu właściwego wyboru.

Odpowiedni charakter emocjonalny witryny.

Roulston Urquhart Criminal Defence

 Stronę internetową, którą prezentujemy jako drugą wybraliśmy z kilku powodów. Jest to strona kancelarii specjalizującej się w sprawach kryminalnych.

Zawiera ona oczywiście godną uwagi i przejrzystą nawigację. Umieszczenie numeru telefonu w centralnym miejscu i jego “klikalność” również jest ważną cechą. Jednak najbardziej wyróżniającą się zaletą tej strony internetowej jest jej charakter i emocje jakie wywołuje w odbiorcy.

 Witryna ta, wraz z kolorystyką i zdjęciem głównym tworzy klimat surowości i lekkiego zastraszenia. Prawniczki przedstawione są jako pewne siebie, gotowe do walki o swojego klienta i nieco bezwzględne. Wizualnie prezentują więc cechy, których szuka ich potencjalny klient.

Kontekst, który zapada w pamięć.

YLaw Group

Kolejna strona przedstawia witrynę internetową kancelarii specjalizującej się w sprawach z prawa rodzinnego, opiekuńczego i rozwodach. 

Główną cechą, która wyróżnia ją na tle innych jest wprowadzony tu nieco prześmiewczy, element zaskoczenia. Ma on na celu przełamać lody i zapaść w pamięć osoby odwiedzającej witrynę. To celowe działanie ma ośmielić i nieco uspokoić klienta, który zgłasza się w trudnym dla siebie momencie życia.

Nawiązanie kontaktu z klientem ma zadanie ułatwić również pasek nawigacyjny, znajdujący się z prawej strony oraz aktywny numer telefonu. Elementy te są bowiem umieszczone na każdej podstronie w tym samym miejscu. Dzięki temu klient w każdym momencie przeglądania witryny może z nich skorzystać.

Uspokojenie emocji i obaw.

Tremain Artaza

Ostatnia z przedstawionych stron kancelarii już na pierwszy rzut oka uspokaja emocje. Deklaruje również najważniejsze cechy i założenia, na których opiera się jej działanie. Dzięki temu odpiera obawę potencjalnego klienta odnośnie zawiłości zagadnień prawnych. I zapewnia o kreatywnym, nowoczesnym, ale też pełnym empatii podejściu do powierzonych kwestii. 

Ponadto obraz wykorzystany na głównej stronie wywołuje w odbiorcy uczucie spokoju i wolności. Wzbudza też pozytywne skojarzenia, co dodatkowo punktuje na korzyść kancelarii.

Udało nam się Ciebie zainspirować? Zastanów się jak skonstruowana jest Twoja strona. Może warto byłoby podejść do jej wyglądu w innowacyjny sposób i wyróżnić się tym samym na tle konkurencji?

Sharing is caring