wartościowy content- marketing poprawny

Kiedy masz już wybrane kanały, za pośrednictwem których zamierzasz przekazywać swoje treści, czas na kolejny krok. Zadbaj o jakość, czyli zastanów się nad tematami, które będą poruszane w Twoich publikacjach. Wartościowy content przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie – pozwoli Ci zbudować społeczność i stać się lepiej rozpoznawalnym.

Poniżej kilka naszych wskazówek:

Specjalizacja Twoim atutem

Nie raz zapewne dotarło do Ciebie sformułowanie, że kiedy coś jest od wszystkiego, tak naprawdę jest do niczego. Nie kreuj się więc jako specjalista wszechstronny – czasy renesansu minęły już dawno temu. Dziś większość odbiorców stawia na specjalizację. Zastanów się wobec tego czy nie możesz wybrać jednego (maksymalnie trzech) tematów, wokół których stworzysz całą koncepcję Twoich publikacji. Przy wyborze tym wykorzystaj swoją aktualną sytuację zawodową lub prywatną – będziesz lepiej korespondować z tworzonymi treściami. Znacznie łatwiej będzie Ci również znaleźć kolejne tematy warte poruszenia lub omówienia.

Dodaj swój komentarz do przekazywanej informacji

Unikaj sytuacji, w której Twój kanał będzie przypominał tylko słup ogłoszeniowy informujący o nowościach, nowelizacjach i zmianach prawnych. Jeśli decydujesz się na poinformowanie Twoich odbiorców o zmianach w prawie lub chcesz przekazać inną, ważną wiadomość pamiętaj, aby opatrzyć ją własnym komentarzem. Odnieś się do przedstawianej sprawy, zaprezentuj swój punkt widzenia. Wyjaśnij być może niezrozumiałe dla zwykłego Kowalskiego zawiłości prawne. Opowiedz, jaki skutek (i dla kogo) przyniesie nowelizacja prawa.

Zrozumiały język Twoim atutem

Nie od dziś wiadome jest, że artykuły prawne i literatura branżowa przedstawiana jest za pomocą języka fachowego. Język ten, będąc niewątpliwie najbardziej trafnym i konkretnym w przypadku specjalistycznych opracowań prawnych, nie zawsze jednak sprawdzi się wobec Twoich odbiorców. Lepiej z niego zrezygnować, gdy nasze wypowiedzi kierujemy do szerszego grona osób, którzy niekoniecznie są biegli w prawnej nomenklaturze. Staraj się więc mówić prostym, zrozumiałym językiem. Oprócz zyskania aprobaty adresatów Twoich publikacji możesz także pokazać, że przepisy prawa mogą być zrozumiałe i łatwiejsze w odbiorze.

Twórz interesujące treści dla Twoich odbiorców

Zastanów się, co może zainteresować Twoich odbiorców i twórz treści dla nich atrakcyjne. To niby banał, jednak bardzo często o nim zapominamy. Jako twórca skup się na osobach, do których kierujesz swoje publikacje. Spróbuj np. pokazać rozwiązanie jakiegoś problemu, który może ich dotykać. Być może jakaś zmiana w przepisach prawa może bezpośrednio się do nich odnosić – masz możliwość wyjaśnienia tej sytuacji i zaproponowania sposobów zapobieżenia problemom z niej wynikających. Spraw aby Twój content zwyczajnie był dla nich wartościowy.

Krótko i konkretnie

Staraj się nie rozwlekać swoich publikacji. Zwięzłe, stosunkowo krótkie, konkretne artykuły zyskają zdecydowanie większa popularność niż długie, opisowe eseje. Weź pod uwagę, że użytkownik poświęca na przeczytanie tekstu mniej więcej 7 minut. Badania marketingowe pokazują, że 1600 znaków to maksymalna długość publikowanego artykułu. W przypadku plików audiowizualnych dużo lepiej sprawdzą się krótsze, kilkuminutowe formy (dłuższe wystąpienia filmowe zarezerwuj raczej dla webinarów – te najczęściej trwają około 1-1,5 h).

Estetyka promująca content

Powszechnie wiadomo, że estetyka jest pierwszą rzeczą, na którą zwróci uwagę Twój odbiorca. Dlatego zwróć uwagę również na kwestię odbioru wizualnego udostępnianych treści.  W przypadku treści pisanych ważna jest przejrzystość tekstu. Wobec tego uporządkuj akapity, wykorzystaj nagłówki i pogrubienia w tekście. Podczas nagrywania publikacji filmowych wybierz odpowiednie otoczenie (takie, które nie będzie odwracać uwagi od Ciebie i prezentowanych zagadnień), zwróć uwagę na światło i jakość nagranego materiału. Pstrokate tło odwróci uwagę od clue prezentowanej treści lub zwyczajnie zniechęci potencjalnego odbiorcę do jej poznania.

Wszystkie zaprezentowane wskazówki sprowadzają się finalnie do jednej, głównej rady. Twórz treści i publikacje takie, które sam chciałbyś/chciałabyś czytać lub oglądać.

Sharing is caring