porada prawna casum.pl

W swojej pracy adwokat czy radca prawny niejednokrotnie spotyka się z zachętą do świadczenia usług “pro publico bono”. Nie raz więc zapewne zastanawiałeś się drogi prawniku czy darmowa porada prawna jest opłacalna- nie licząc oczywiście czysto ideologicznych i altruistycznych pobudek.

Czy udzielona darmowa porada prawna może przynieść realny i wymierny zysk? Czy świadczenie usług nie opatrzonych żadną gratyfikacją jest tylko wykorzystywaniem Twojej wiedzy i doświadczenia? A może nieopłacalna z pozoru działalność może przynieść wymierne korzyści?

W niniejszym artykule postaramy się odpowiedzieć na te pytania. Pokażemy też w jaki sposób, jako prawnik, możesz odnieść sukces, poprzez udzielanie darmowych porad prawnych.

Rozpoznawalność Twoją siłą

Nie od dziś wiadomo, że informacja to największa siła współczesnego świata. Informowanie o Twojej działalności to niewątpliwie jeden z ważniejszych celów, które realizujesz poprzez wszelkie działania marketingowe. Nie sposób bowiem zdobywać klientów czy kreować własnego wizerunku jeśli nikt nie wie o Twoim istnieniu w sensie biznesowym.

Udzielanie porad prawnych, nawet jeśli nie wiąże się z otrzymaniem gratyfikacji może okazać się skutecznym narzędziem informującym o Twojej działalności. Tym bardziej, jeśli takowej porady udzielisz za pośrednictwem Internetu. W myśl zasady, że w Sieci nic nie ginie – Twoje działanie może zostać zauważone przez szukających danej tematyki użytkowników i skierować ich zainteresowanie właśnie na Ciebie. 

Dlaczego jednak udzielanie się na portalach pośredniczących w uzyskiwaniu pomocy prawnej jest skuteczniejsze niż Twoje osobiste działania? Dzieje się tak gdyż portale te (np. casum.pl) promują swoją działalność w szerszy i skuteczniejszy sposób. Nie są bowiem ograniczane kodeksem etycznym, który obowiązuje w przypadku działalności prawniczej. Ich szerszy wachlarz możliwości reklamowych sprawia, że publikowane na łamach serwisu informacje docierają do większej ilości odbiorców.

Darmowa porada prawna a marka eksperta

Internet dziś to także podstawowe źródło informacji. Wszyscy jesteśmy już przyzwyczajeni do tego, że kiedy szukamy jakieś odpowiedzi, wpisujemy dane zagadnienie w oknie wyszukiwarki. Często zdarza się jednak, że nieświadomi użytkownicy bazują na otrzymanych wynikach, nawet jeśli osoba udzielająca odpowiedzi nie ma wykształcenia prawnego. 

Posiadając wirtualną wizytówkę, poświadczającą zdobytą wiedzę i doświadczenie, stajemy się dużo bardziej wiarygodni. Co za tym idzie nasze porady i udzielone informacje stają się automatycznie dużo bardziej wartościowe. Będąc aktywnym użytkownikiem prawnik zdobywa renomę i pozytywnie kreuje swój wizerunek jednocześnie wzbudzając zaufanie wśród kolejnych poszukujących porady osób.

Od darmowej porady do klienta kancelarii

Często miejsce ma również inny scenariusz. Osoba potrzebująca porady prawnej, szukająca jej za pośrednictwem przeglądarki natrafia na kompetentnego prawnika, który rozpoczynając analizę problemu zachęca do dalszej korespondencji bezpośrednio poprzez kancelarię (lub umawia spotkanie z klientem). W ten sposób profesjonalny pełnomocnik może wykorzystać portal z zapytaniami prawnymi do nawiązania pierwszej relacji z przyszłym klientem. Np. za pośrednictwem casum.pl prawnik może prowadzić z osobą zainteresowaną korespondencję prywatną (niepublikowaną na forum). W ten sposób może uszczegółowić zagadnienia z sytuacji klienta lub zaproponować swoje usługi.

Siła poczty pantoflowej

Mimo zmian zachodzących w mentalności społeczeństwa nadal wybór odpowiedniego pełnomocnika użytkownicy opierają na opiniach i rekomendacjach uzyskanych od znajomych czy rodziny. Poczta pantoflowa wciąż ma ogromny potencjał marketingowy, o którym nie można zapominać. 

Istotne tutaj jest jednak jedno zjawisko. Jeżeli nasze działanie zostanie docenione przez klienta o swoim zadowoleniu opowie on od jednej do trzech osób. Kiedy natomiast opinia klienta na temat naszej usługi nie będzie pochlebna- o tym fakcie dowie się ich co najmniej 10.

Niestety podobne prawo obowiązuje w Internecie. Dlatego portale pośredniczące w uzyskiwaniu porad prawnych (między innymi casum.pl) starają się odwrócić lub nieco zmodyfikować obowiązującą regułę. Użytkownik, który otrzymał odpowiedź na zadane pytanie zachęcany jest do pozostawienia opinii i/lub oceny prawnika zajmującego się daną sprawą. Opinia ta w zdecydowanej większości przypadków jest wówczas pozytywna. A wskutek zainicjowania prośby “na świeżo” zyskujemy większą skuteczność jej uzyskania.

Jak widać z pozoru nieopłacalne działanie jakim jest darmowa porada prawna, może okazać się skutecznym narzędziem w promowaniu Twojej kancelarii. Odpowiednio wykorzystując jego potencjał możesz odnieść wymierne zyski oraz rozpowszechnić informację dotyczące oferowanych usług prawnych. Warto więc włączyć te działania do wachlarzu stosowanych praktyk marketingowych w Twojej działalności prawniczej.

Sharing is caring