relacje w treściach prawniczych

Dla każdego, kto chce budować społeczność w Internecie publikowanie wartościowych, dobrych jakościowo treści to jedna strona medalu. Drugą jest integracja i reakcja na działania naszych odbiorców. Najczęściej to właśnie ona okazuje się bardziej istotna i warta skupienia na niej uwagi twórcy. Zawsze bowiem relacje, tworzą relacje.

Zaufanie kluczem do sukcesu

W przypadku prawników i ich publikacji, budowanie pozytywnych relacji i zaangażowanej społeczności ma dodatkową wagę. Wynika ona ze specyfiki wykonywanego zawodu. Z uwagi na fakt, że zawód prawnika to profesja tzw. użyteczności publicznej, budowanie zaufania do siebie, swojej kancelarii czy jakości wykonywanych usług ma kluczowe znaczenie. To właśnie dzięki zaufaniu do profesjonalnego pełnomocnika tworzą się relacje, a klienci godzą się na powierzenie swoich spraw w ręce adwokata czy radcy prawnego. Tylko mając zaufanie do rzetelności działań mediatora są w stanie przedstawić własne, niekiedy bardzo trudne i osobiste problemy.

W jaki sposób budować owo zaufanie oraz swoją społeczność? Odpowiedź jest prosta – nawiązywać kontakt z odbiorcami.

Sposoby tworzenia relacji

Kiedy wrzucasz jakiś post na swój profil w social mediach – bądź obecny i aktywny, szczególnie w ciągu pierwszej godziny po publikacji. Reaguj na komentarze, odwiedzaj profile osób, które okazały zainteresowanie. Nie pozostawiaj Twoich odbiorców samym sobie. Pokaż, że są dla Ciebie ważni, że liczysz się z ich zdaniem. Dajesz w ten sposób wyraz nie tylko Twojej atencji, ale przede wszystkim skracasz dystans pomiędzy Tobą a odbiorcami.

Dobrym pomysłem na budowanie pozytywnych relacji jest pokazanie tzw. backstage’u. Warto od czasu do czasu zamieścić post o nieco bardziej prywatnym charakterze. Post, który pozwoli Twojemu odbiorcy poznać Cię z nieco bardziej prywatnej strony. Nie tylko w odsłonie profesjonalisty, podczas pracy w kancelarii. Tego typu zabiegi z jednej strony ocieplają Twój wizerunek. Z drugiej zaś pozwalają Twojemu czytelnikowi zaspokoić zwykła, ludzką ciekawość – kiedy np. pokażesz kulisy pracy prawnika.

Nie ignoruj swojej społeczności. Staraj się odpowiadać na możliwie wszystkie komentarze, które pojawiają się pod Twoimi publikacjami. Dzięki temu nie tylko nawiązujesz relacje, ale masz możliwość również odeprzeć ewentualne zarzuty czy podjąć dyskusję na dany temat. 

Głos Użytkowników na znaczenie

Innym sposobem jest również oddawanie głosu Twoim odbiorcom. Zaproponuj na przykład dwa tematy publikacji, które chciałabyś/chciałbyś poruszyć na Twoim profilu. Pozwól jednak aby to Twoja społeczność zdecydowała, który z nich ukaże się jako pierwszy. Pokazujesz w ten sposób nie tylko, że ich zdanie jest dla Ciebie ważne. Dodatkowo potęgujesz też zainteresowanie Twoimi treściami. Zaangażowany użytkownik chętniej zareaguje na Twoją publikację.

Pokaż się poza własną strefą

Kolejnym sposobem zaangażowania nowych, potencjalnych odbiorców do zainteresowania Twoimi publikacjami jest pokazanie się poza własnymi kanałami. Weź udział w interesującej dyskusji na Twitterze, zareaguj na publikację na LinkedIn czy odpowiedz na pytanie na portalu prawniczym (np. casum.pl). Zawsze możesz zachęcić w ten sposób nową osobę do Twoich treści, odsyłając do swoich kanałów w Internecie.

Pamiętaj relacje i wzajemna komunikacja z Twoimi odbiorcami jest równie istotna co wartościowy przez Twoich publikacji. Nie odbieraj sobie szansy na rozwój poprzez wykreowanie wokół siebie muru niedostępności.

Sharing is caring