publikacje prawnicze

Skoro już posiadasz stronę internetową, przyjazną użytkownikom i wiesz już jakie treści chcesz im przekazywać czas zastanowić się, za pośrednictwem jakich kanałów Twoje publikacje mają docierać do potencjalnych klientów. Dzięki temu, że wybór jest spory, możesz więc dopasować je do Twoich możliwości, umiejętności i preferencji. 

Postaramy się przedstawić kilka możliwości:

Blog

Lubisz pisać? Masz lekkie pióro, a myśli łatwiej formułujesz na papierze niż werbalnie? Wykorzystaj tę formę do kontaktu z klientami. Publikując atrakcyjne, specjalistyczne artykuły na blogu nie tylko pokazujesz się szerszemu gronu użytkowników, ale też (a może przede wszystkim) budujesz swój wizerunek eksperta.

Pamiętaj też, że Twoje artykuły i inne publikacje mogą być udostępniane i przekazywane wzajemnie przez Twoich odbiorców. Publikuj więc wartościowe i przydatne teksty, które będą Twoją wizytówką.

Facebook

Posiadanie profilu na portalu Facebook jest niemalże tak powszechne jak strony internetowej. Tworząc swój fanpage pomyśl jednak przez chwile nad tym w jaki sposób chcesz go prowadzić. Masz możliwość linkowania do treści udostępnianych na blogu, udostępniania treści z zewnętrznych serwisów, tworzenia krótkich postów informujących o ważnych wydarzeniach z Twoim udziałem oraz pokazywania się od nieco prywatnej strony (budując w ten sposób relacje z użytkownikami).

LinkedIn

Serwis skierowany do profesjonalistów, który coraz bardziej zyskuje na popularności w środowisku biznesowym. Do niedawna skupiał się wokół aspektów poszukiwania pracy i odnajdywania pracowników, aktualnie jego znaczenie znacznie się rozszerzyło. Za jego pośrednictwem tworzysz własną sieć kontaktów, masz możliwość publikacji krótkich postów lub artykułów omawiających tematy budzące zainteresowanie w Twojej grupie docelowej. 

Instagram

W związku z faktem, że obraz oraz video dużo łatwiej i szybciej docierają do odbiorców niż słowo pisane, Instagram stał się serwisem cieszącym się bardzo dużą popularnością. Jednakże, z uwagi na jego rosnącą popularność należy zwrócić uwagę aby publikowane przez nas treści były wartościowe dla Twoich obserwatorów. Minęły już czasy, kiedy instagramowe profile składały się z serii selfie.

Dodatkowym, niezwykle angażującym odbiorców medium są publikowane na Instagramie relacje – Instastory. Szeroki wybór form przekazu (tekst pisany, zdjęcie z tekstem, film czy boomerang oraz angażujące i aktywizujace naklejki pozwalają lepiej dotrzeć o grona użytkowników.

Twitter

Wolisz krótsze formy wypowiedzi? Twitty pozwolą Ci za pomocą niewielkiej liczby znaków komentować bieżące wydarzenia, udostępniane artykułu, zabierać głos w dyskusjach. Aktywne zabieranie głosu w swojej specjalizacji buduje Twoją markę eksperta w danej dziedzinie. Dzięki czemu stajesz się lepiej rozpoznawalny.

Twitter najbardziej popularny jest wśród polityków, jednak eksperci z innych dziedzin coraz bardziej aktywnie udzielają się w prowadzonych dyskusjach.

Podcast

Jeżeli wolisz mówić niż pisać, ale forma video nie jest Twoją ulubioną – postaw na podcast. Za pomocą tej formy publikacji możesz omawiać bieżące wydarzenia, wyjaśniać zagadnienia natury prawnej, omawiać przepisy, orzeczenia itp. Podcasty są bardzo popularną formą przekazu na świecie i coraz bardziej docenianą w Polsce.

Z uwagi na coraz szybsze tempo życia coraz częściej Twoi odbiorcy starają się sięgać po media, które mogą im towarzyszyć przy okazji wykonywania innych czynności. Stąd rosnąca popularność podcastów, które można słychać np. podczas jazdy samochodem.

YouTube, live i webinar

Kamera Cię uwielbia, a Ty czujesz się przed nią jak ryba w wodzie? Wykorzystaj to i publikuj swoje treści w formie video. Specjaliści do spraw marketingu zgodnie twierdzą, że do 2020 roku ponad 80% publikowanych treści będą stanowiły materiały audiowizualne. Za pomocą narzędzi filmowych możesz nie tylko nagrywać krótsze lub dłuższe materiały video omawiające ciekawe zagadnienia prawne. Z ich wykorzystaniem możesz tworzyć spotkania na żywo z Twoimi odbiorcami w formie pytań i odpowiedzi podczas transmisji na żywo.

Portale dedykowane prawnikom

Za pośrednictwem tego typu serwisów masz możliwość łatwego dotarcia, do zainteresowanych osób, ze swoją ekspercką wiedzą. Portale takie jak casum.pl, najczęściej umożliwiają użytkownikom zadawanie pytań otwartych, opisujących problemy bezpośrednio ich dotyczące. Odpowiadając na te zagadnienia, oferujesz nie tylko pomoc prawną Twojemu odbiorcy. Dodatkowo budujesz zaufanie do Ciebie i markę eksperta dla kolejnych, potencjalnych klientów, odwiedzających serwis. Publikacje odpowiedzi na rzeczywiste zapytania użytkowników mogą przekonać do Twoich usług nowych klientów. Stawiają Cię bowiem w świetle eksperta w danej dziedzinie prawa.

Jak już widzisz Twoje publikacje w Internecie mogą mieć wieloraki wymiar i charakter. Ważne jest jednak aby formy przekazu, które wybierzesz były dostosowane do Ciebie. Nie musisz tworzyć treści w każdym medium i z każdego rodzaju. Wybierz kilka kanałów komunikacji z Twoją społecznością i potencjalnymi klientami – takich w których czujesz się najbardziej komfortowo. Zawsze z czasem możesz dokonać zmian 🙂

Sharing is caring